torstai 29. elokuuta 2013

Ihmetyksen aihe

Oli pakko tulla päivittämään yksi juttu, jota olen tänään pohdiskellut. Nimittäin blogien ilkeämieliset anonyymit kommentoijat. Mikähän ihme siinä on, että lähes poikkeuksetta kaikkiin mammablogeihin tupsahtaa jostakin näitä anonyymejä idiootteja haukkumaan kirjoittajia milloin mistäkin aiheesta. On totta, että kun päättää jakaa palan elämästään julkisesti, niin on varauduttava ottamaan vastaan myös arvostelua. On kuitenkin eri asia antaa rakentavaa kritiikkiä tai asiallisesti esittää eriävä mielipide, kuin anonyyminä huudella ties mitä törkeyksiä ja tarkoituksella pyrkiä loukkaamaan.

Kaikista ikävimmältä tuntuu se, että nämä huutelijat taitavat olla toisia äitejä. Asioita ymmärretään tahallaan väärin ja hakemalla haetaan jotain, josta voisi keksiä jotain ilkeää sanottavaa. Miksi, oi miksi äidit eivät voi tukea toisiaan?

En kirjoita tätä siksi, että minulle olisi tullut näitä ikäviä kommentteja, vaan olen seurannut ilmiötä muissa blogeissa. Olen oikeastaan vähän ihmeissäni, että olen ainakin toistaiseksi säästynyt ilkeilyltä. Olen miettinyt, että olenko jollain lailla "suojassa" tällaiselta pikku-ukon vamman takia. Siis etteivät nämä anonyymit kehtaa tai viitsi hyökätä vammaisen lapsen äitiä vastaan. Toisaalta olen äitinä kyllä suhteellisen keskiverto kaikin tavoin, ja lisäksi pyrin kirjoittamaan melko neutraalisti, joten en todennäköisesti herätä kiusantekijöissä riittävän voimakkaita tunteita, jotta he vaivautuisivat keksimään haukkumisen aiheita. Ja hyvä niin. Mutta välillä tulee toisten puolesta niin kovin paha mieli, siksi siis tämä purkaus.

Eipä muuta tänään. Mukavaa viikonloppua, kaikesta huolimatta! :)

2 kommenttia:

  1. mä en kans ymmärrä mikä siinä on, et pitää tulla nimettömänä huutelee törkeyksiä! Mäki oon onneks noilta säästyny, paitsi yks kommentti oli jotakin: Punkero toi sun lapses.. Sitku ne anonyyminä kirjottajat ei tajuu, et loppujen lopuks, jos ne jotakin tosi loukkaavaa sanoo, on helppo tehä rikosilmotus, koska aina jää se ip-osote tietoon, vaikka kuinka oisit anonyymi! :)

    VastaaPoista
  2. Joskus vaan joillain ei leikkaa tai ihmiset ei mieti. Helppo purkaa omaa ketutustaan toisten blogeissa :/

    VastaaPoista